Flakes – CD mit Gregory Büttner auf 1000füssler

Auf 1000füssler ist die mini-CDr Flakes meines Duos mit Gregroy Büttner erschienen.

flakes

GUNNAR LETTOW / GREGORY BÜTTNER
Flakes
3“CDR, (18‘36’’ ), 60 copies, cardboard sleeve
1000füssler 021, released in February 2014

Reviews

Brian Olewnick, Just outside, March 11, 2014

„Flakes“, two tracks from Lettow and Büttner, almost seems like a fuller, denser variation on „Onagro“, although entirely unrelated. Fashioned with multiple objects and instruments, including fans, the listener is once more plunged into a quite palpable sound-world, a-boil with movement, one’s ears caroming inside a more closed area, the noises a bit more oppressive. Growls, thrums, deep ratcheting–a general sense of darkness prevails, especially in the first cut, „Greyish“. The other, „Ocher“, i

Auf 1000füssler ist die mini-CDr Flakes meines Duos mit Gregroy Büttner erschienen.

flakes

GUNNAR LETTOW / GREGORY BÜTTNER
Flakes
3“CDR, (18‘36’’ ), 60 copies, cardboard sleeve
1000füssler 021, released in February 2014

Reviews

Brian Olewnick, Just outside, March 11, 2014

„Flakes“, two tracks from Lettow and Büttner, almost seems like a fuller, denser variation on „Onagro“, although entirely unrelated. Fashioned with multiple objects and instruments, including fans, the listener is once more plunged into a quite palpable sound-world, a-boil with movement, one’s ears caroming inside a more closed area, the noises a bit more oppressive. Growls, thrums, deep ratcheting–a general sense of darkness prevails, especially in the first cut, „Greyish“. The other, „Ocher“, is just barely lighter, airier, still twittering with all sorts of vaguely malevolent creatures. Rough and tumble, as harsh as need be, brooding and altogether fine.

Frans de Waard / Vital Weekly 921

A duo release of Gunnar Lettow and Gregory Büttner. The first plays electric bass, electronics, objects and field recordings and the latter loudspeaker, a low sinus wave, fan and objects. The have played a whole bunch of concerts, but this is their first release together. It was recorded June 4th 2013, which made me think this is all improvised. The fan is a computer fan, which Büttner uses to play objects against the rotating fan, as well as objects on the low vibrating cone from the speaker. The two pieces they have here are the most improvised ones from these three new releases. It is music in which the process seems to be very important and part of that is actually seeing what’s going with the objects and how these sounds are generated. Hearing is perhaps only half the fun. It’s a very solid release, but of these three also the one that is least easy to access. For completists and hard-core improvisation freaks.

Bad Alchemy

GUNNAR LETTOW ist als Partner von Sylvia Necker in phase~in und als Kurator der Reihe Frequenzgänge ebenso ein Hörbar-Nighhawk wie GREGORY BÜTTNER als 1000füssler-Macher und Partner von Birgit Ulher oder Guy Saldanha. ‚Greyish‘ ist keine schlechte Synästhetisierung für das, was sie da als die größere Hälfte von Flakes (021, 3″ mCD-R) schmurgeln und tönen. Lettow mischt präparierte und durch Electronics und Feldaufnahmen flankierte E-Bass-Sounds mit Geräuschen, die sein Partner erzeugt, indem er einerseits Krimskrams auf einer Lautsprechermembran ‚tanzen‘ lässt, die er durch eine unhörbar tieffrequente Sinuswelle in Vibration versetzt, und andererseits mit einem rotierenden Ventilator in Berührung bringt. Das eine zeitigt rubbelnde, das andere knatternde, tausendfüßlerisch tickelnde Klänge, beides die gerippelte Oberfläche eines heftig köchelnden Suds. Manches klingt wie Handwerkskunst, die sich akribisch bohrend und schürfend zu schaffen macht, um eine bestimmte Struktur heraus zu präparieren. Die ächzend blasenden und schleifend knarzenden, erneut auch durchflatterten Strukturen gehören dann schon zu ‚Ocher‘, dem zweiten, im Unterschied zum ersten nachbearbeiteten Track. Man muß da die Phantasie eher bremsen, damit sie sich keine dämmrige Wildlife-Artikulationen einbildet von weiß der Geier was. Wobei das Bild zweier Erwachsener, die mit der Sorgfalt von Diamantschleifern und dem Fortpflanzungsprogramm von Grillen ’nichts‘ als Krach machen, eigentlich keine Übersetzung mehr braucht. [BA 81 rbd]

und hier ein Vorgeschmack:

s just barely lighter, airier, still twittering with all sorts of vaguely malevolent creatures. Rough and tumble, as harsh as need be, brooding and altogether fine.

Frans de Waard / Vital Weekly 921

und hier ein Vorgeschmack:

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